Pozycjonowanie Google Maps – przewodnik

Pozycjonowanie Google Maps – przewodnik

14 grudnia 2022 0 By Redakcja

Rozwój internetu i technologi dał przedsiębiorcom niesamowite możliwości. Oczywiście przyczynił się również do zwiększenia konkurencji, przez co coraz trudniej o zdobycie uwagi odbiorcy i dotarcie do nowego grona odbiorców. Jednak jest na to skuteczny sposób, a jest nim pozycjonowanie Google maps. Chcesz dowiedzieć się jak w kilku krokach zadbać o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? O tym wszystkim pisze Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Krok pierwszy – załóż konto Google

Zanim Twoja firma zacznie wyświetlać się w mapach Google i pracować na poprawę wyników sprzedażowych musisz ją najpierw tam umieścić. W tym celu niezbędne jest stworzenie konta w Google Moja Firma. Następnie wizytówki Google Maps. Warto wiedzieć, że założenie, używanie i bieżąca aktualizacja wizytówki jest całkowicie darmowa. Google nie pobiera z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat. Jest to jeden z wielu powodów, który zachęca do skorzystania z tej formy promocji marki w Internecie. Założenie konta Google  nie jest skomplikowane. Wystarczy wejść na stronę www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zalogować się stworzonym wcześniej kontem. Następnie krok po kroku, uzupełnić wszystkie wymagane informacje.

Dokładnie uzupełnij dane wizytówki Google Maps

Pamiętaj, by w czasie tworzenia konta podawać tylko zgodne z prawdą informacje, które mają pokrycie w rzeczywistości. Ważne jest również to, by były one spójne z informacjami podawanymi w innych kanałach komunikacji, na przykład na stronie internetowej lub profilach firmowych w mediach społecznościowych. Warto zdawać sobie sprawę, że wizytówka przeznaczona jest dla tych firm, które mają fizyczne siedziby. Jest to szczególnie ważne, bo podanie adresu firmy jest koniecznie do weryfikacji wizytówki. Bez tego nie będziemy mogli dokończyć procesu tworzenia profilu i nie stanie się on widoczny dla użytkowników. Uzupełniając dane, pamiętaj, że „niezbędne minimum” to jednak za mało. Im dokładniej wypełniona wizytówka, tym jest ona atrakcyjniejsza dla internautów, a co za tym idzie, wyżej pozycjonowania przez algorytm wyszukiwarki. W czasie tworzenia opisów warto również uwzględnić słowa i frazy kluczowe związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością.

Dokonaj weryfikacji wizytówki google maps

Kolejnym, niezbędnym i obligatoryjnym elementem tworzenia wizytówki jest proces weryfikacji. Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, stosowane przez serwis w celu ograniczenia powstawania niechcianych i nieprawdziwych wizytówek firm. Istnieje kilka metod weryfikacji, chociaż niektóre są znacznie bardziej popularne i częściej dostępne niż inne, a oto one:

Kartka pocztowa – to najczęściej spotykana metoda weryfikacji wizytówki google maps. W ciągu kilkunastu lub maksymalnie kilkudziesięciu dni na podany w czasie tworzenia konta adres zostanie wysłana karta pocztowa zawierająca kilkucyfrowy kod, posiadający 30-dniowy okres ważności. Po otrzymaniu pocztówki należy wpisać go w panelu Google Moja Firma.

Sms lub połączenie telefoniczne – to metody weryfikacji, które dostępne są z reguły podczas weryfikacji wizytówek, które już funkcjonują w Mapach Google. W obu przypadkach następuje wysłanie kodu weryfikacyjnego, który musi być wpisany następnie wpisany w panelu GMF.

Wiadomość e-mail – Bardzo szybka i sprawna metoda, podobnie jak dwie wymienione powyżej. Na firmowym adres e-mail, podany w czasie rejestracji zostaje wysłana wiadomość z kodem weryfikacyjnym. Niestety jest to wyjątkowo rzadko spotykana metoda weryfikacji i dostępna tylko w nielicznych przypadkach.

Weryfikacja zbiorcza – Dostępna w przypadku weryfikacji minimum 10 wizytówek jednocześnie. Polega na wysłaniu specjalnego arkusza kalkulacyjnego zawierającego dane wszystkich lokalizacji.

Publikacja postów w wizytówce Google

Wizytówkę google maps warto również uzupełnić o dodatkowe zdjęcia, które sprawią, że profil firmy będzie bardziej atrakcyjny dla użytkowników. Dobrą praktyką jest zadbanie o jakość fotografii, niekoniecznie ich ilość. Oczywiście im więcej tym lepiej, jednak nigdy ilość nie powinna być ważniejsza niż jakość. Tylko wyraźne, wartościowe zdjęcia przyciągają atencję internautów i sprawiają, że użytkownicy są bardziej skłonni skorzystać z usług lub produktów firmy. Ciekawym rozwiązaniem jest również wirtualny spacer. To funkcja pozwalająca klientom zajrzeć do siedziby firmy z wyprzedzeniem, a także skontrolować jak wygląda lokal nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz. Jak wskazują statystyki, ponad 60% użytkowników zdecydowanie preferuje wizytówki ze zdjęciami niż te, nieposiadające żadnych fotografii.

Zadbaj o pozytywne opinie w Google

Wszystkie dotychczasowe badania jasno wskazują, że większość konsumentów ceni sobie opinie pochodzące od innych użytkowników. Recenzje produktowe mają realny wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez potencjalnych klientów. Im większa ilość pozytywnych komentarzy widniejących w wizytówce google maps, tym lepiej. W celu ich zdobycia można przygotować bezpośrednie wiadomości do klientów z linkiem do opinii google i prośbą o opisanie doświadczeń związanych z firmą i użytkowaniem jej produktów. Dodatkowym, równie skutecznym sposobem jest umieszczenie na witrynie firmowej lub w sklepie internetowym odnośnika kierującego do google maps, lub innego serwisu opiniotwórczego.

Kategoria usługi i produkty

Dzięki atrybutom klienci Twojej firmy mogą dowiedzieć się, jakie udogodnienia oferujesz i co czeka ich po odwiedzeniu lokalu. W atrybutach mogą zostać umieszczone między innymi takie informacje jak to, czy firma oferuje dostęp do wi-fi, ogródek lub czy posiada dedykowane miejsca parkingowe dla klientów.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; prezes zarządu WMH AGENCY