Innowacja i marketing – podstawy współczesnego biznesu

Innowacja i marketing – podstawy współczesnego biznesu

18 lipca 2019 0 By Redakcja

Dwoma najważniejszymi działaniami w każdej firmie są innowacje i marketing. Prawie wszystko, co robisz w swoim biznesie, jest towarem, który może (i często powinien) być zlecany na zewnątrz lub delegowany.

Twój czas jako właściciela firmy jest niezwykle rzadki i cenny. W związku z tym powinieneś skupić się przede wszystkim na dwóch najważniejszych zadaniach w swojej firmie – innowacjach i marketingu.

Innowacja

Po pierwsze słowo o innowacjach – przez innowacje nie mam na myśli ponownego wymyślania koła ani wymyślania czegoś zupełnie nowego. W rzeczywistości rzadko się to poleca, ponieważ jest drogi, ryzykowny i czasochłonny proces.

Chodzi bardziej o coś istniejącego, coś, jak wiesz, działa, i po prostu potrafisz to powielić z przewidywalnymi rezultatami. Innowacja oznacza po prostu wyjątkową przewagę, która wyróżnia Cię na rynku. Coś, co przedstawia Cię jako odmiennego, dzięki czemu nie konkurujesz wyłącznie ceną.

Może to obejmować sposób, w jaki produkt jest:

  • prezentowany

  • pakowany

  • finansowany

  • pozycjonowany

  • dostarczany

Nawet rodzaj gwarancji lub premii związanej z produktem lub usługą może być Twoim unikalnym wyróżnikiem.

Marketing

Po drugie marketing. Bez względu na to, jak dobry lub jak inny jest twój produkt, nie ma znaczenia, jeśli Twój marketing kuleje, produkt nie istnieje.

Historia jest wypełniona przykładami technicznie lepszych produktów, które nie zyskały akceptacji na rynku – głównie z powodu złego marketingu. Dobre, a nawet świetne produkty to po prostu za mało. Marketing musi być kolejnym ważnym działaniem dla sukcesu firmy. W rzeczywistości to właśnie Ty, jako właściciel firmy, spędzasz większość czasu.

Wystarczy porozmawiać z kilkoma właścicielami firm, aby wiedzieć że oni też potrzebują pomocy w marketingu. Często zaczynają od powiedzenia, jak dobry jest ich produkt lub usługa – jakie niesamowite funkcje i korzyści są tymi, które oferują. Często można odpowiedzieć na to pytanie: „Kiedy potencjalny klient odkryje, że masz tak świetny produkt lub usługę?”. Po chwili ciszy i pojawia się niechętna odpowiedź „kiedy go kupią”.

Więc o to chodzi. Bez względu na to, jak dobry jest twój produkt lub usługa – nikt nigdy się nie dowie, dopóki go nie kupi. Musisz zachęcić ludzi do kupowania od Ciebie, aby mogli przekonać się, jak dobry jest Twój produkt lub usługa. Tak więc świetny produkt jest niezbędny do utrzymania klienta. Musisz być doskonałym sprzedawcą, aby w pierwszej kolejności zdobyć klienta. Jeśli nie jesteś jeszcze doskonałym sprzedawcą, warto zachęcić do rozwinięcia tej ważnej umiejętności biznesowej.

Podobał Ci się ten artykuł? Zaglądaj do nas regularnie, aby uzyskać jeszcze więcej przydatnych wskazówek na temat tego, jak możesz rozwinąć swój biznes poprzez podejście do niego właśnie w taki innowacyjny sposób, umiejętnie dobrze otoczony mądrym marketingiem.

Zachęcamy zaglądać na naszą stronę po wciąż dodawane nowe artykuły, a także specjalne treści które pomogą Ci rozwinąć i biznes i karierę, w zależności od tego na jakim polu działasz.