Zalety posiadania programu Comarch ERP XL w branży handlowej

Zalety posiadania programu Comarch ERP XL w branży handlowej

9 lutego 2024 0 By Redakcja

Branża handlowa obejmuje najróżniejsze sektory – zaczynając od spożywczego, poprzez modowy, aż po elektroniczny czy meblowy. Niestety konkurencja w handlu jest coraz większa, a koszty pracownicze rosną… Trzeba zatem zacząć działać i nie pozwolić swojej firmie na upadek! Można zacząć od inwestycji w usprawniające działanie przedsiębiorstwa systemy ERP. Dlaczego ma to tak wielkie znaczenie, dowiesz się w dalszej części artykułu!

Wdrożenie ERP do firmy – co powinieneś wiedzieć

Zanim jednak w ogóle rozpoczniesz proces wdrożenia ERP XL, w pierwszej kolejności powinieneś się zastanowić nad tym, czego potrzebuje Twoja firma i dokonać głębokiej analizy. Jeśli wdrożenie ERP będzie dotyczyło większej firmy (sieci sklepów, dużej placówki handlowej), następnym krokiem powinno być zorganizowanie zespołu, który będzie odpowiadał za to wdrożenie. Najlepiej zrobisz, wybierając pracowników z różnych sekcji.

Nie wolno Ci również zapomnieć o opracowaniu planu obejmującego wszystkie etapy wdrożenia ERP.

Dopiero jak spełnisz powyższe wymagania, możesz zacząć realizację wdrażania wraz z niezbędnymi testami funkcjonalnymi.

Możesz również skorzystać z usług profesjonalistów – firm, zajmujących się zarówno sprzedażą systemów, jak i ich wdrażaniem – od instalacji na firmowych sprzętach, aż po szkolenia kadry tak, aby mogła ona bez problemu, już po kilku miesiącach, bez problemu korzystać ze wszystkich funkcji i usprawnień oferowanych przez system.

Zalety wdrożenia systemów ERP w brany handlowej

Systemy ERP m.in. taki jak Comarch ERP XL https://gecos.pl/produkty/comarch-erp-xl/ doskonale się sprawdzą w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od tego czy prowadzi ono sprzedaż tradycyjną, e-commerce, czy sprzedaż terenową. A co może zyskać firma, zajmująca się handlem, po wdrożeniu ERP? Oto kilka przykładów:

  • Zwiększoną efektywność w kontaktach handlowych. System kompletuje dla Ciebie wszelkie najpotrzebniejsze dane dotyczące Twoich klientów. Ich preferencje zakupowe czy historię zamówień. Dzięki czemu bez problemu będziesz mógł spełniać oczekiwania swoich klientów. ERP umożliwia również kontrolę łańcucha dostaw, a szybka dostawa zgodna z terminem to klucz do pozytywnych relacji z odbiorcami.
  • Zautomatyzowana obsługa zamówień. Automatyzacja zamówień w systemie ERP obejmuje m.in. kontrolę dostępności towaru, dzięki czemu zyskujesz informacje dotyczące ewentualnego terminu, w którym będziesz mógł zrealizować zamówienie. Pozwala ona także na ustalanie cen sprzedaży. Zaproponowana przez system optymalna cena może zawierać również upusty, rabaty, a także ubezpieczenia.
  • Automatyzacja księgowań i wysyłki towarów. Pełna automatyzacja procesu wysyłki obejmuje dział sprzedaży, magazyn oraz księgowość. Jest to szczególnie pomocne jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, w której o pomyłkę nietrudno.

Wdrożenie systemu ERP w firmie — czy to ważne?

Problemy z obsługą klientów — brak (lub występujące z dużym opóźnieniem) odpowiedzi na zadawane przez nich pytania, brak aktualnych informacji o stanie magazynowym, opóźnienia w wysyłce — to wszystko ma ogromny wpływ na przyszłość Twojej firmy.

Wdrożenia systemu ERP to optymalizacja wszystkich działów Twojego przedsiębiorstwa. Pomaga on zintegrować wszelkie konieczne dane finansowe i logistycznie, dzięki czemu usprawnia cały proces sprzedaży!