Wytyczne dla salonów kosmetycznych – jak bardzo uległy zmianie w tym roku?

Wytyczne dla salonów kosmetycznych – jak bardzo uległy zmianie w tym roku?

6 października 2020 0 By Anna Szafrańska

Działalność salonów kosmetycznych, podobnie jak prosperowanie wielu innych branż, została mocno osłabiona w tym roku. Wszystko z powodu pandemii, która zawładnęła całym światem. Poważnym problemem było zamknięcie gabinetów na kilka tygodni, w związku z czym ich właściciele musieli utrzymywać działalność, a nie mieli jakichkolwiek zysków. Jednak także po ponownym otwarciu okazało się, że funkcjonowanie gabinetów medycyny estetycznej mocno się zmieniło.

Wszystkie firmy z branży kosmetycznej, które pracują bezpośrednio z klientami, musiały dostosować się do wielu nowych wytycznych związanych z utrzymaniem wysokich warunków sanitarnych, a także ochroną klientów przed potencjalnym zarażenie. Trzeba było zainwestować w nowe rozwiązania, środki ochronne, przebudować gabinety, zmienić ich wystrój, a także dopasować je do wszystkich obowiązujących i często zmieniających się przepisów. Wiązało się to oczywiście z nakładami finansowymi, które właściciele salonów musieli ponieść, a to niejako spowodowało podniesienie cen. Tylko w niewielu salonach kosmetycznych ceny są obecnie na tym samym poziomie, jak przed pandemią. Można również zaobserwować, że zainteresowanie usługami kosmetycznymi znacząco spadło. Wiele osób stara się bowiem unikać miejsc, w których można potencjalnie zarazić się wirusem.

Jak przyciągnąć klientów pandemii?

Gabinety kosmetyczne, które straciły część klientów i musiały zainwestować w wiele dodatkowych rozwiązań, stoją obecnie przed koniecznością nadrobienia strat oraz przyciągnięcia nowych klientów. W komunikacji marketingowej warto więc skupić się nie tylko na informowaniu klientów o zabiegach, cenniku czy wspaniałej atmosferze, ale również o ty, jakie zabezpieczenia znajdują się gabinecie i jakie są jego nowe warunki sanitarne. Dzięki temu klient, który będzie zainteresowany usługami, może już na starcie ocenić, czy chce skorzystać z zabiegów w gabinecie, czy jednak jego zabezpieczenia nie są wystarczające i woli nie ryzykować zakażenia.

Warto stale być na bieżąco

W nowej rzeczywistości salony kosmetyczne tym bardziej muszą robić wszystko, by swoją działalnością zainteresować klientów. W tej kwestii trzeba być nieustannie na bieżąco ze wszystkimi nowoczesnymi zabiegami i ciekawymi nowinkami, jakie pojawiają się na rynku kosmetycznym. Im więcej nowości, ciekawych, innowacyjnych zabiegów, tym większa szansa, że będzie to przyciągało nowych klientów. W poszukiwaniu nowych, efektownych i popularnych zabiegów, warto zwrócić uwagę na nici liftingujące warszawa, modelowanie ust i twarzy, zabiegi z wykorzystaniem nowoczesnych wypełniaczy, a także na zabiegi, które pozwalają na usunięcie widocznych efektów starzenia, odmłodzenie oraz usunięcie zmarszczek. Pomimo pandemii, nie zmieniła się moda na młody wygląd i nadal wiele osób poszukuje skutecznych zabiegów na wysokim poziomie. Dobre salony kosmetyczne, które mają świetną ofertę, wykwalifikowany personel i dodatkowo dbają o przestrzeganie wszystkich wytycznych sanitarnych, mogą liczyć na to, że klienci będą do nich przychodzić i korzystać z usług.