Wudyka Łukasz – specjalista od digital marketingu i SEO. Jakie usługi proponuje?
19 października 2022SEO to wciąż dla niektórych tajemniczy skrót. Jego rozwinięcie to Search Engine Optimization, czyli w tłumaczeniu na język polski: optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Najprościej mówiąc, jest to zbiór wszystkich działań, czynności podjętych w celu osiągnięcia przez witrynę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na ważne dla niej frazy kluczowe. Jeżeli nadal niewiele Ci to mówi, spokojnie, przejdziemy do szczegółowego objaśnienia w dalszej części artykułu. Oprócz tego poznasz jednego ze specjalistów od SEO: Łukasza Wudykę. Sprawdź więc, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla nowoczesnych biznesów i dlaczego warto w nie zainwestować.
Kim jest Łukasz Wudyka?
Coraz więcej biznesów posiada własne witryny internetowe, za pomocą których prezentują swoją markę, usługi lub produkty. Z tego względu rośnie też zainteresowanie pozycjonowaniem, które pomaga zdobyć przewagę nad konkurencją. Wudyka Łukasz jest właśnie specjalistą SEO, ale nie tylko. Ponadto tworzy funkcjonalne i nowoczesne strony oraz sklepy internetowe od podstaw tak, aby były przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Poza tym, jeżeli chcemy, aby nasza strona pojawiała się także w obcojęzycznych wyszukiwaniach i na zagranicznych rynkach była równie widoczna jak na rodzimym, Łukasz Wudyka także może w tym pomóc.
A co ze sklepami online?
Jak już zostało wspomniane, Łukasz Wudyka posiada także wiedzę i doświadczenie, które sprawiają, że buduje nowoczesne sklepy internetowe, które osiągają wysokie pozycje w Google. Jeżeli więc posiadamy markę i chcielibyśmy zacząć sprzedawać nasze towary online, warto zwrócić się do specjalisty. Dzięki temu nasz sklep w sieci będzie nie tylko wizualnie atrakcyjny, ale przede wszystkim poprawny technicznie i odpowiednio zoptymalizowany. W ten sposób będzie lepiej widoczny dla potencjalnych klientów, a gdy trafią już oni na witrynę, poruszanie się po niej nie sprawi im problemów.
Czym dokładniej jest SEO? To musisz wiedzieć!
Od ogółu do szczegółu! Skupmy się więc na dokładnym opisie SEO. Po pierwsze jest element marketingu w sieci, który ma za zadanie sprawić, żeby strona naszej firmy, np. oferującej masaże na terenie Kalisza, po wpisaniu przez użytkownika frazy: „masaż Kalisz” pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na samej górze, w TOP3! W ten sposób potencjalny klient trafi na naszą ofertę, ponieważ zobaczy wysoko na liście, naszą stronę. Okazuje się bowiem, że większość z nas sprawdza tylko pierwsze miejsca wyszukiwania. To logiczne. Komu by się chciało przeszukiwać dalsze strony, skoro od razu po wyszukiwaniu, znalazł np. na pierwszym miejscu wyników, polecaną, renomowaną firmę? Poza tym dalsze wyniki zajmują na ogół mniej znane firmy, które nie są jeszcze dobrze rozpoznawalne. I właśnie dlatego tak istotne jest SEO! Ma ono sprawić, aby ta strona, która znajdowała się na dziesiątej stronie z wynikami, trafiła na pierwszą stronę i się tam utrzymała, a tym samym zbudowała sobie renomę i autorytet.
Oczywiście zaznaczyć należy, że z tak odległego wyniku, trudno jest się wybić, a więc proces może potrwać nawet kilka miesięcy. Ponadto wiedzmy, że SEO to nie jednorazowa usługa, ponieważ
działania pozycjonujące należy wykonywać regularnie, aby efekty były widoczne i długofalowe.
Pozycjonowanie stron – frazy kluczowe to podstawa!
Wiemy już, czym jest SEO, lecz nie jesteśmy zapewne pewni, od czego zaczyna się działania. Na samym początku konieczne jest przeprowadzenie audytu strony internetowej, aby dowiedzieć się, między innymi jak obecnie radzi sobie w wyszukiwarce i jakie błędy na niej występują. Następnie, podstawa to research słów kluczowych, które wyszukują użytkownicy sieci, a na które chcemy, aby wyświetlała się strona. Dzięki zamieszczeniu tych fraz w swoich treściach np. artykułach blogowych, zdobędziemy ruch organiczny. Jest to ruch na stronie internetowej związany z użytkownikami, którzy trafili na nią za pomocą wyników wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarki internetowe np. Google.
Frazy kluczowe to np. „nakładkowe wybielanie zębów”, „skórzane buty zimowe” czy „Wrocław hotele”. Fraz takich, jak ta ostatnia używa się w przypadku pozycjonowania lokalnego (usługa + miasto).
Analiza konkurencji – musisz wiedzieć, z kim rywalizujesz
Trzeba mieć świadomość tego, że konkurencja nigdy nie śpi, także w sieci! Dlatego podczas tworzenia własnej strategii działań marketingowych, należy monitorować to, co robią inni, którzy walczą o uwagę tej samej grupy docelowej. Specjaliści tacy jak Wudyka Łukasz do monitoringu używają profesjonalnych narzędzi. To nie jest proces, który opiera się na gdybaniach i przypuszczeniach. Tu liczą się twarde dane, na podstawie których można wyciągnąć przydatne wnioski. Za pomocą narzędzi można przeprowadzić kompletną analizę działań konkurentów, pozyskiwanych przez nich linków, ogólnie mówiąc – analizę całej ich strategii marketingowej.
Jak widzisz pozycjonowanie to skomplikowany proces, którego przeprowadzenie należy przekazać doświadczonym specjalistom. Dowiedz się, więcej o usługach, jakie oferują, odwiedzając np. stronę https://lukaszwudyka.pl/