Porady dla prawnika: jak zadowolić klienta i nie zwariować?

Porady dla prawnika: jak zadowolić klienta i nie zwariować?

17 lutego 2020 0 By Redakcja

Utrzymanie zadowolenia klientów jest niezbędne do prowadzenia udanej praktyki solo. Te wspaniałe wskazówki pomogą Ci zapewnić najlepszą obsługę klienta w Twojej kancelarii.

Najważniejszą rzeczą, o którą prawnicy indywidualni nieustannie się martwią, jest to, kiedy jakie ich kancelaria adwokacka dostanie kolejne zlecenie.

Niezależnie od tego, czy chodzi o rekomendacje, czy przyciąganie nowych klientów, pozyskiwanie nowych klientów jako prawnik solo jest trudne. Ale co, gdy będziesz mieć klientów? Tutaj zaczyna się obsługa klienta, która naprawdę stanowi podstawę udanej praktyki prawnej. W rzeczywistości dbanie o zadowolenie klientów może być kluczem do braku martwienia się o nowy biznes.

To, jak traktujesz swoich klientów, stanie się decydującą częścią Twojej reputacji, a Twoi obecni klienci mogą ostatecznie stać się jednymi z największych ambasadorów Twojej marki. Utrzymanie ich w zadowoleniu oznacza zwiększenie prawdopodobieństwa, że będziesz przez nich polecany jako adwokat dla innych osób.

Oto kilka wskazówek, dzięki którym zawsze będziesz zadowolony ze swoich klientów:

1) Popraw komunikację

Zapytaj każdego doświadczonego prawnika, co robią, aby zadowolić klientów, a prawie wszyscy powiedzą, że dbają o dobrą komunikację.

Komunikacja jest procesem, a adwokaci muszą pozostać spójni pod względem częstotliwości i stylu komunikacji. Ważne jest, aby dokładnie przeanalizować swoje nawyki komunikacyjne i zawsze myśleć o sposobach poprawy komunikacji z klientami.

Pamiętaj, że preferowana metoda komunikacji może nie działać dla wszystkich, dlatego musisz poświęcić czas na dostosowanie komunikacji do preferencji klienta. Na przykład jeden klient może chcieć komunikacji co tydzień, a inny może potrzebować jej codziennie. Niektórzy klienci wolą komunikować się telefonicznie, a niektórzy nawet proszą o osobiste spotkania bez względu na temat rozmowy. Pamiętaj, aby uwzględnić preferencje komunikacyjne klienta, abyś mógł nawiązać z nimi lepszą relację, a wtedy Twoja kancelaria prawna zacznie kwitnąć!

Pamiętaj też o tym, jak ważne jest monitorowanie. Gdy klient skontaktuje się z Tobą, zawsze działaj tak szybko, jak tylko otrzymasz wiadomość. Jeśli nie możesz natychmiast odpowiedzieć na ich pytanie, poinformuj ich, że otrzymałeś wiadomość i podaj im ramy czasowe, kiedy będą mogli się z tobą skontaktować.

Chcesz, aby klienci czuli się tak, jakby byli Twoim priorytetem. Aktualizacja klientów w ich sprawie, nawet jeśli nie ma nic ważnego do zgłoszenia, sprawi, że poczują się doceniani. Konsekwentna komunikacja sprawi, że Twoi klienci będą zadowoleni, ponieważ poczują się pewnie i będą wiedzieli, że mogą na tobie polegać, jeśli chodzi o informowanie ich.

2) Natychmiast załatwiaj sprawy finansowe

Koszty i problemy z rozliczeniami to jedne z najbardziej drażliwych tematów, jeśli chodzi o kwestie prawne. Od samego początku powinieneś mieć jasny zarys swoich kosztów, aby uniknąć nieporozumień i upewnić się, że Twój klient wie, w co się pakuje i ile jako adwokat będziesz wymagał od niego wynagrodzenia.

Konsultacja merytoryczna: https://smadwokaci.pl/