Kreowanie strategii marketingowej

Kreowanie strategii marketingowej

5 sierpnia 2021 0 By Redakcja

Popularność marketingu cyfrowego zapewnia przedsiębiorcom mnóstwo możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Jak rozpocząć działania w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w każdej strategii marketingowej. Popularność marketingu cyfrowego zapewnia przedsiębiorcom mnóstwo możliwości dotarcia do grupy docelowej liczącej setki tysięcy, jeśli nie miliony, potencjalnych klientów. A wszystko to za sprawą jednego kliknięcia myszką.

Facebook został po raz pierwszy uruchomiony w 2004 roku i stał się pionierem social media. Mieliśmy przed nim wiele innych platform, np. MySpace, fotka.pl, nasza-klasa. Żadnej z nich nie udało się osiągnąć tyle, ile osiągnęło FB.

Widzieliśmy uruchomienie Instagrama w 2010 roku i TikToka w 2016 roku. Powstały aplikacje takie jak Snapchat i Clubhouse, które dają nam dostęp do szerszej publiczności.

W ciągu ostatnich 19 lat wszyscy mieliśmy luksus bezpośredniej komunikacji z naszymi fanami oraz stałymi i potencjalnymi klientami w sposób, który nigdy wcześniej nie był możliwy. Przed pojawieniem się mediów społecznościowych, firmy i marki były budowane w “staromodny” sposób. Używały bardziej tradycyjnych technik marketingowych, takich jak reklama i kontakty twarzą w twarz.

Era mediów społecznościowych

Kiedy świat stał się bardziej cyfrowy, narzędzia takie jak reklama online, pay-per-click i e-mail marketing zyskały na popularności. Dały przedsiębiorcom i markom szansę na dotarcie do jeszcze szerszej publiczności. Dane były łatwiejsze do śledzenia i pozwalały obliczyć zwrot z inwestycji.

Dla wielu przedsiębiorców i startupów, media społecznościowe wydają się być nieodzownym elementem każdej strategii. Służą do budowania publiczności i nawiązywania interakcji z grupą docelową. W dalszym ciągu można inwestować w reklamy we wszystkich dostępnych kanałach, ale dla kogoś zupełnie nowego w świecie biznesu, media społecznościowe są rozsądnym miejscem do rozpoczęcia działań.

Public relations

Public relations to sposób komunikowania się ze swoimi odbiorcami. Zasadniczo wszystko co mówisz i robisz jest PR-em. Zmieniają się narzędzia, których używasz, aby podzielić się swoim przekazem, ale wiadomość pozostaje ta sama.

YouTube wystartował po raz pierwszy w 2005 roku, a podcasty rok wcześniej, w 2004 roku. Tak naprawdę eksplodowały jako narzędzie biznesowe w ciągu ostatnich kilku lat, dając przedsiębiorcom i startupom szansę na tworzenie łatwych do dzielenia się treści.

W 2004 roku istniały tylko trzy rodzaje mediów, do których można było się zwrócić: prasa, telewizja i radio. Tytuły internetowe były postrzegane jako gorszy krewny prasy drukowanej, ponieważ klienci nie widzieli w nich wartości – jak te czasy się zmieniły!

Wybór był mniejszy, łatwiej było budować relacje z dziennikarzami i pracować z nimi nad pomysłami na artykuły i treści. Materiały drukowane takie jak ulotki czy wizytówki były i nadal są narzędziem budującym wizerunek marki.

Jeśli chodzi o zdobywanie nowych odbiorców istnieje wiele możliwości, które dają nam social media. YouTube lub podcasty to przekaźniki informacji, które mają publiczność pełną lojalnych fanów.

Treść może być udostępniana z jednej platformy na drugiej. Jedną z najwspanialszych, choć często pomijanych zalet PR-u jest to, że można za jednym zamachem dostarczyć jeden przekaz do milionów ludzi. Żadna inna forma komunikacji nie daje takiej możliwości.

Zbudowanie i realizacja planu PR może zająć trochę czasu. Pomyśl o ilości odbiorców podcastu lub postu, których możesz zyskać poprzez udostępnianie treści w wielu kanałach social media. Do ilu dodatkowych osób dotrzesz, gdy właściciel kanału podzieli się tym na swoich innych profilach w mediach społecznościowych? Nagle okazuje się, że jeden post może pozostawić za sobą cyfrowy ślad, który doprowadzi jeszcze więcej osób do twojej firmy.

Jest to kolejny powód, dla którego PR jest tak potężnym i wpływowym narzędziem, ponieważ to, co robisz teraz, można będzie wyszukać już zawsze. PR nie zawsze jest łatwy do zmierzenia, ale nadal jest to taktyka, która powinna być stosowana jako część strategii komunikacyjnej.

Jeśli zdecydujesz się skupić całą swoją uwagę na jednym konkretnym narzędziu marketingowym, lub jednej konkretnej platformie, zapytaj, czy istnieje bardziej wydajny i bardziej skuteczny sposób dzielenia się swoją treścią z setkami tysięcy, jeśli nie milionami nowych klientów twojej firmy. Odpowiedź jest prosta- postaw na skuteczny public relations.