Jak zadbać w firmie o długoterminowy kapitał?

Jako lider i / lub właściciel w Twojej firmie musisz mieć świadomość, że lwią częścią twoich działań powinno być budowanie kapitału dla Twojej marki i konsekwentne budowanie wartości w Twojej organizacji. Dzisiaj przyjrzymy się czynnikom, które wpływają na kapitał w Twojej firmie. Podczas gdy rentowność buduje kapitał, nie jest on taki sam jak kapitał własny. Kapitał własny jest aktywem, a rentowność strumieniem dochodów. Są powiązane, ale różne.

Mimo to, jedną wielką zaletą budowania kapitału jest to, że niektóre ze strategii wzrostu przychodów będą budować więcej kapitału niż inne. Możesz stać się bardziej świadomy strategii, które, choć generują jednorazowy dochód, nie wpłyną na długoterminowy kapitał własny. Biorąc to pod uwagę, możesz skupić się na najlepszych strategiach realizacji obu.

Określony kapitał biznesowy

Kapitał własny firmy to wartość, którą możesz sprzedać lub przenieść swoją działalność po odjęciu długu należnego od firmy. Dlatego też zwiększenie wyceny lub spłacenie długu powoduje w obu przypadkach zwiększenie kapitału własnego.

Chociaż powinieneś być w stanie przejrzeć bilans firmy i określić całkowity dług, wartość jest inną sprawą. Rozróżnienie i śledzenie tych działań może być bardziej złożone.

Oto, w jaki sposób możesz określić aktualną wartość swojej firmy i wpływowe czynniki, które będą budować majętność biznesową.

Ponieważ naszym celem jest zwiększenie kapitału własnego, nie będziemy zajmować się korektami udziałów mniejszościowych / większościowych ani innymi czynnikami w wycenie do celów innych niż ostateczna sprzedaż.

Oto punkt wyjścia do poznania wartości swojej firmy:

  • Podejście do aktywów – uwzględnia wszystkie aktywa w bilansie firmy z pewnymi możliwymi korektami

  • Podejście rynkowe – uznaje niedawną sprzedaż podobnych przedsiębiorstw

  • Podejście dochodowe – uwzględnia przepływy pieniężne i wielokrotności

Niektóre branże mają tendencję do stosowania wyceny opartej na wielokrotnościach. Istnieje wiele definicji dla tych wielokrotności.

Oprócz przychodów w danym okresie, takich jak poprzednie 12 miesięcy, inne czynniki przychodów, które mogą być brane pod uwagę, to:

  • Ryzyko finansowe spółki

  • Ryzyko operacyjne

  • Trend rentowności

  • Przychody cykliczne

  • Nieściągalne należności

  • Marże

  • Dane demograficzne klienta

  • Prawa autorskie i patenty

  • Pozycja konkurencyjna

  • Zapasy

Podczas gdy w Internecie dostępnych jest wiele ogólnych i specyficznych dla branży usług wyceny przedsiębiorstw, preferowana może być osoba, która jest ekspertem w Twojej branży i geograficznie zaznajomiona z Twoją firmą.

Korzystając z procesu wyceny, aby zaktualizować swoją wartość netto, przygotuj umowę kupna-sprzedaży, a planowanie nieruchomości będzie opłacalne. Naszym celem jest zidentyfikowanie współpracowników, którzy cenią i skupiają się na projektowaniu biznesplanu, który buduje zarówno rentowność, jak i wartość w długim okresie. Po określeniu bieżącej wartości firmy, nawet jeśli bieżąca wartość wynosi zero, spójrz na proces i czynniki użyte do utworzenia wyceny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *