Ile kosztują oceny w google maps ?

Ile kosztują oceny w google maps ?

3 sierpnia 2022 0 By Redakcja

Opinie google umieszczane przez użytkowników jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie mogą mieć niemały wpływ na prowadzenie i sukces biznesu. Ludzie chcą wiedzieć, jak inni oceniają produkty i usługi danej marki, zanim zdecydują się na skorzystanie z jej oferty. Jeśli natrafią na nieprzychylne rekomendacje to niestety, najprawdopodobniej szybko uciekną do konkurencji. Co w takim razie można zrobić? Skąd pozyskiwać pozytywne opinie google? Czy można je kupić, a jeśli tak to ile kosztują? Wyjaśniamy!

Moje opinie google

Jak wskazują statystyki, aż 82% konsumentów czyta recenzje w Internecie przed zdecydowaniem się na zakup. Lubimy kierować się rekomendacjami innych, które potwierdzają nasze wybory lub wręcz przeciwnie, przestrzegają nas przed popełnieniem błędu. Co więcej, przeciętny konsument wskazuje, że musi przeczytać aż 10 opinii, zanim w pełni zaufa firmie! Poświęca na to niemalże 15 minut, a dopiero po upływie tego czasu podejmuje ostateczną decyzję. Widać się wyraźnie, że wizerunek firmy odgrywa niemałą rolę w jej sukcesie na rynku, a opinie konsumencie to podstawa renomy marki. Co więcej, zdecydowana większość użytkowników sieci wie nie tylko jak dodawać opinie na google, ale również w takich serwisach jak Facebook, TripAdvisor, Yelp, Opineo, Ceneo czy nawet Znanylekarz.

Czy warto odpowiadać na opinie google?

To nie ulega żadnej wątpliwości. Odpowiadanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne recenzje użytkowników korzystnie wpływa na odbiór marki w Internecie. Zdecydowanie warto poświęcić na to czas i zadbać, by wszyscy odbiorcy widzieli, że ich opinia jest dla firmy cenna. Jednak nie należy decydować się na usuwanie opinii google. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn utraty wiarygodności w oczach klientów. Zwracając się do osób, które opublikowały komentarz na twojej wizytówce, musisz pamiętać o kilku zasadach:

Bądź uprzejmy – bez względu na to, czy musisz konfrontować się z negatywnym wpisem, czy odpowiadasz na przychylny komentarz, należy do komentującego zwracać się z szacunkiem. Stosuj zwroty grzecznościowe, używaj dużej litery w miejscach, gdzie jest to wymagane i zawsze pamiętaj, że odpowiedź przeczytają pozostali użytkownicy!

Nie kłam – Jeśli wiesz, że dana sytuacja miała miejsce, nie ma sensu się tego wypierać, zdecydowanie lepiej zadziałają przeprosiny i przyznanie się do winy niż kłamanie. Użytkownikom zależy przede wszystkim na tym, by firma wyciągnęła wnioski na przyszłość lub rozwiązała jakoś zaistniałą sytuację, jeśli jest to możliwe.

Nie wykorzystuj odpowiedzi do reklamy – Zasadniczo, odpisanie na komentarz, jest promocją samą w sobie. Pokazujesz wszystkim użytkownikom, że poważnie traktujesz swoich klientów i szanujesz ich opinie, bez względu na to, jaka jest. Nie musisz dodatkowo zachęcać w odpowiedzi do zakupu lub proponować dodatkowych produktów, lub usług. Może to negatywnie wpłynąć na wizerunek marki.

Skąd pozyskać recenzje na wizytówce google?

Niestety rzeczywistość jest brutalna. Zwykle to niezadowolony klient jest tym najbardziej zmotywowanym do podzielenia się swoją opinią w sieci. Osoby zadowolone z jakości usług bardzo rzadko same z siebie publikują pozytywne komentarze w mediach społecznościowych i na wizytówce Google Maps. Dlaczego tak się dzieje? Bynajmniej nie z powodu chęci ostrzeżenia innych przed podjęciem kiepskiej w skutkach decyzji. Zwykle chodzi raczej o wyładowanie negatywnych emocji. Oczywiście są sytuacje, w których klienta niestety ma rację i to po stronie firmy leży całkowita wina. Czasami jednak jest zupełnie inaczej. Negatywne komentarze mogą pojawić się również jako wynik działań nieuczciwej konkurencji, zawiści znajomych, a nawet po prostu pomyłki, gdy inna firma ma podobną lub taką samą nazwę. Jeśli chcesz zadbać o wizerunek firmy w Internecie i zapewnić sobie duża ilość pozytywnych komentarzy, to musisz opracować odpowiednią strategię działania. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest regularne proszenie usatysfakcjonowanych klientów o pozostawienie kilku ciepłych słów lub zdań w sieci na temat firmy. Można zrobić po bezpośrednio po zakupie, na przykład za pośrednictwem maila, gdy działamy w branży e-commerce lub osobiście, gdy mamy do czynienia z usługami na żywo. Dobrą praktyką jest również umieszczenie specjalnego formularza do wystawiania opinii na swojej stronie internetowej. To na pewno zachęci wiele osób i sprawi, że na Twojej wizytówce google maps będą pojawiać się regularnie przychylne wpisy.

Opinie google moja firma – ile kosztują?

Zastanawiasz się jak usunąć wizytówkę z google maps, ponieważ w krótkim czasie pojawiło się tam wiele negatywnych treści? To jeszcze nic straconego! Wiele firm w takiej sytuacji decyduje się na zrekompensowanie ich pozytywnymi wpisami. Możesz na przykład skorzystać z ofert typu kup opinie google, których cena zwykle nie jest wygórowana. Niestety nie masz pewności co do jakości tego typu komentarzy. Bardzo często zdarza się tak, że są one po prostu nieautentyczne, a nierzadko nawet nie odnoszą się do usług oferowanych przez twoją firmę. Zdecydowanie rozsądniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej, takie jak Warsaw Media House, która zadba o opinie na temat Twojej marki i oferty. Nasi specjaliści nie tylko przeprowadzą dokładną analizę dotychczasowych działań i obecnego wizerunku i odbioru firmy w Internecie, ale także zbadają jakie czynniki w głównej mierze wpływają na publikację rekomendacji.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH sp. z .o.o sp.k