Myślisz o pracy w agencji SEO? Gdzie odbędziesz niezbędne praktyki?
18 października 2020Agencje reklamowe i firmy zajmujące się reklamą internetową powstają w ostatnich czasach dosyć licznie. Jest to związane z rosnącym zapotrzebowaniem na reklamę prowadzoną różnymi kanałami, szczególnie w sieci. Praca w agencji SEO czy jako specjalista od pozycjonowania to dobry pomysł na życie zawodowe. Doświadczeni specjaliści w tej tematyce nie muszą bowiem obawiać się braku zatrudnienia.
Specjalista SEO może pracować w agencji reklamowej czy interaktywnej, może również pracować na własnej działalności. Możliwości jest sporo, zwłaszcza że nie jest to praca ograniczona lokalizacyjnie. Wiele agencji działa dla klientów z terenu całego kraju i nie tylko. Większość działań można bowiem bez problemu przeprowadzać zdalnie. Nawet agencje z niewielkich miejscowości mają szansę na rozwój i zaistnienie w branży, jeśli mają dobrych, dużych i renomowanych klientów. Zanim jednak zaczniemy pracować w branży i zostaniemy specjalistami w zakresie SEO, warto zadbać o zdobycie doświadczenia zawodowego, kwalifikacji i umiejętności.
Praktyki w dobrych agencjach
Wiele osób, które myślą o pracy w reklamie internetowej, już na etapie studiów decyduje się na praktyki w dużych agencjach reklamowych. A te bardzo chętnie przyjmują praktykantów i stażystów, gdyż zawsze są to dodatkowe ręce do pracy. W poszukiwaniu dobrych praktyk, warto zwracać uwagę na renomę firmy, jej pozycję na rynku, liczbę klientów, obecność w branżowych publikacjach, na imprezach czy konferencjach. Malutka, nieznana nikomu agencja reklamowa nie będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli z pracą w tej branży wiążemy swoją przyszłość. Najczęściej nie będzie w stanie nauczyć nas tego, czego możemy nauczyć się w czasie pracy u najlepszych i największych. Warto też pamiętać, że duże, rozbudowane agencje, mają też wiele możliwości, jeśli chodzi o zatrudnienie nowych osób. Bardzo często praktykanci, którzy sprawdzą się w czasie miesięcy praktyk, otrzymują następnie propozycję pracy na etacie lub w innej formie zatrudnienia. Warto więc celować w te miejsca, w których potencjalnie jest spora szansa na zatrudnienie po odbyciu praktyk.
Trzeba być stale na bieżąco
Branża reklamy internetowej to dział reklamy, który rozwija się najbardziej dynamicznie. Zmieniają się narzędzia i metody pracy, nieustannie coś innego jest na topie. Warto również pamiętać o tym, że stale zmienia się polityka dużych firm internetowych, jak Google czy mediów społecznościowych. Aby być na bieżąco, trzeba nieustannie czytać, zdobywać wiedzę, szkolić się w nowych umiejętnościach, uczestniczyć w kursach i szkoleniach. Osoby, które bazują na starej wiedzy sprzed kilku lat bardzo szybko wypadają z rynku, gdyż ich wiedza jest niewystarczająca. Jeśli więc chcemy zajmować się reklamą i zostać specjalistą SEO, musimy liczyć się z koniecznością nieustannego dokształcania i podnoszenia swoich kwalifikacji. W przeciwnym razie zostaniemy bowiem daleko w tyle.