Czerp inspirację z nauki w tworzeniu kodów promocyjnych!

Czerp inspirację z nauki w tworzeniu kodów promocyjnych!

23 marca 2020 0 By Redakcja

Jak wyróżnić kupony promocyjne na tle innych? To ważne pytanie, bo w dowolnym momencie w Internecie pojawiają się kolejne miliony kuponów – wystarczy wejść na www.freemo.pl, by się o tym przekonać. Aby wyróżnić się z tłumu, ważne jest przestrzeganie najlepszych praktyk popartych nauką. Skorzystaj z tych strategii, aby ukierunkować się na psychologię konsumentów i pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

Psychologia cen

Ceny psychologiczne to teoria, że ​​niektóre rodzaje cen są bardziej popularne niż inne. Jest wykorzystywana w wielu różnych obszarach biznesowych, aby zachęcić do sprzedaży.

Cennik przykładowy to strategia wykorzystująca ceny kończące się na „9” lub „99” zamiast nawet „00”. Strategia zmniejsza lewą cyfrę o jeden złoty bądź grosz. Dlaczego to działa i przekonuje kupujących?
Nasz mózg przetwarza 2,99
i 3,00 jako dwie bardzo różne kwoty. Podświadomie uważamy, że 2,99 jest bliższe 2,00 niż 3,00 , dzięki czemu wydaje się tańsze i ma lepszą wartość. Być może najbardziej znane z badań strategii cenowej przeprowadziły badanie odzieży damskiej z artykułami w cenie 35 , 39 i 44 . Ubrania, których cena wyniosła 39 , były zdecydowanie najczęściej kupowane.

Korzystaj z tego, oferując zniżki na kupony, aby zachęcić do sprzedaży. Upewnij się, że obniżka ceny kończy się na „9” i dla jeszcze większego efektu spróbuj zmniejszyć rozmiar czcionki.

Podkreślenie zmienionej ceny to kolejna strategia do wypróbowania. Ta taktyka polega na dodaniu nowej, obniżonej ceny obok ceny pierwotnej. Porównując ceny obok siebie, klienci mają wrażenie, że dostają świetną ofertę, nawet jeśli różnica jest stosunkowo niewielka. Aby zmaksymalizować to postrzeganie, wyświetl nową cenę w innej czcionce, rozmiarze i kolorze. Badania wykazały, że ta mała sztuczka jest skuteczna w zwiększaniu zakupów po prostu dlatego, że klienci postrzegają ceny jako bardziej różne niż w rzeczywistości.

Wykorzystaj naukę o kolorach

Jeśli chodzi o kupony, design jest wszystkim. W rzeczywistości 93% konsumentów przywiązuje największą wagę do czynników wizualnych przy zakupie produktów, dlatego każdy kod promocyjny do freenow wygląda tak ładnie. Psychologowie odkryli, że istnieją określone znaczenia, emocje i połączenia, które ludzie przypisują różnym kolorom. Poniżej znajdują się niektóre z najczęstszych kolorów występujących w paletach kolorów kuponów i ich znaczenie psychologiczne.

Przykłady firm, które używają kolorów do zdefiniowania swojej marki:

  • Czerwony: Coca-Cola,
  • Żółty: McDonald’s,
  • Szary: Apple,
  • Brązowy: Hershey,
  • Biały: Adidas,
  • Zielony: Starbucks,
  • Niebieski: Facebook,
  • Fioletowy: Cadbury.

Jedynym najbardziej motywującym czynnikiem do dokonania zakupu pod wpływem impulsu jest cena sprzedaży produktu, a ponad 90% konsumentów przyznaje się do dokonywania okazjonalnych zakupów pod wpływem impulsu. Wykorzystaj tę tendencję do podejmowania szybkich decyzji dzięki kuponowi, który wyraża pilność. Zastosowanie zasady niedoboru poprzez podanie daty ważności sprawi, że kupujący poczują się, jakby musieli działać teraz, a nie później, zmniejszając ryzyko zrezygnowania z tego.