Co musisz wiedzieć o zatrudnianiu agencji PR?
21 czerwca 2021Public relations to strategiczny proces komunikacji, który buduje wzajemnie korzystne relacje między organizacjami i ich publicznością. W dzisiejszym świecie PR i marketing nakładają się na siebie i przeplatają, co sprawia, że konieczna jest współpraca.
Możesz mieć pytania dotyczące tego, jak Twój zespół marketingowy i pr agency poland mogą ze sobą współpracować, np. „Co zrobi firma marketingowa?” lub „Jakie usługi świadczy agencja PR?”
Poniżej dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o zatrudnianiu agencji PR.
Czym zajmuje się firma PR?
Firma PR zajmie się reputacją Twojej firmy poprzez płatną komunikację. Zazwyczaj firmy zajmujące się public relations zajmują się przesyłaniem wiadomości do prasy. Główne cele firmy PR to świadomość marki i zarządzanie reputacją.
Chociaż obowiązki public relations i marketingu mogą się nakładać, pełnią one różne funkcje. Głównym celem PR jest poprawa reputacji Twojej marki. Z drugiej strony głównym celem marketingu jest zwiększenie sprzedaży.
PR i marketing mogą współpracować, dopasowując swoje cele. Na przykład ludzie mogą dowiedzieć się o Twojej marce dzięki taktyce PR, takiej jak organiczna obecność w mediach społecznościowych, a następnie przekształcić się w sprzedaż dzięki taktyce marketingowej, takiej jak reklamy na Facebooku. Dzięki współpracy PR i marketingu nad strategicznym przekazem zbudujesz swoją reputację i zwiększysz sprzedaż.
Zarządzanie reputacją
Zarządzanie reputacją jest jedną z głównych usług oferowanych przez firmy public relations. Taktyki mogą obejmować biuletyny e-mailowe, przesyłanie wiadomości w treści witryny lub bloga, zarządzanie mediami społecznościowymi, odpowiadanie na recenzje i kontaktowanie się z obserwującymi.
Zarządzanie kryzysowe
Według danych blisko 70% liderów doświadczyło co najmniej jednego kryzysu korporacyjnego w ciągu ostatnich pięciu lat – przy czym średnia liczba kryzysów to trzy. Twoja firma najprawdopodobniej stanie w obliczu co najmniej jednego kryzysu podczas Twojej kadencji. Dlatego możesz poprosić firmę PR o opracowanie planu komunikacji kryzysowej, abyś był przygotowany, gdy nadejdzie czas.
Relacje z mediami
Jednym ze sposobów budowania swojej reputacji i wypromowania swojego nazwiska są media. Firmy PR mogą poradzić sobie z relacjami między mediami a Twoją firmą. Taktyki obejmują pisanie ofert dla dziennikarzy i wpływowych osób, aby uzyskać wzmianki w wiadomościach branżowych i uzyskać więcej informacji w mediach.
Na przykład, jeśli jesteś właścicielem zrównoważonej firmy kosmetycznej, firma PR może zaprosić Cię na bloga na wywiad na temat zrównoważonych produktów kosmetycznych.
Media społecznościowe
Media społecznościowe są ważnym czynnikiem w zarządzaniu reputacją i jednym z głównych sposobów komunikowania się z odbiorcami, więc utrzymywanie kont w mediach społecznościowych może stać się taktyką public relations. Ponieważ jesteś właścicielem swoich kont w mediach społecznościowych, są one łatwym sposobem na budowanie marki. Co więcej, Twoja strategia w mediach społecznościowych może obejmować kontakt z wpływowymi osobami w Twojej niszy.