4 złote zasady dla przedsiębiorców, którym zależy na stałym rozwoju firmy.
28 kwietnia 2019Podobnie jak wielu właścicieli firm, być może Ty również nie urodziłeś się jako przedsiębiorca, nigdy nie planowałeś prowadzenia działalności gospodarczej i z pewnością nie miałeś doświadczenia w pomyślnym rozwijaniu firmy. Jednak i tak powinieneś wiedzieć, że jest kilka rzeczy, które pozwolą z roku na rok Twojej firmie pięknie się rozwijać. Niezależnie od branży, w której jesteś, możesz odnieść wielki sukces, jeśli żyjesz według tych bardzo prostych ideologii!
1. Wiedz, co robisz i czego nie robisz.
Jedną z najlepszych rad, których dobrze nauczyć się jak najwcześniej jest to, by nie brać sobie na głowę wszystkiego, ponieważ zazwyczaj oznacza to, że nie jesteś zbyt dobry w żadnej rzeczy. W związku z tym błędem jest tworzenie dalekosiężnych ofert i usług, opracowywanie produktów znajdujących się poza strefą komfortu lub rozszerzanie działalności poza rynki docelowe, aby zarobić kilka dodatkowych złotych. Gdy to zrobisz, narażasz swoją prawdziwą siłę, która powinna skupić się na tym, w czym możesz nie odnieść sukcesu.
2. Skoncentruj się na nagrodzie.
Zawsze warto starać się być bardzo strategicznym w swoim podejściu do rozwoju firmy. Najlepiej ustalać nawet trzyletnie plany biznesowe, śledzić te plany i modyfikować je w razie potrzeby. Jeśli nie wyznaczysz celów, nie będziesz w stanie ocenić siebie, swojego zespołu i swojej firmy na podstawie wcześniej ustalonych celów. Kiedy wszyscy rozumieją w bardzo przejrzysty sposób, jakie są ogólne cele organizacji, pozwala to wszystkim zebrać się razem i być dumnym z pomyślnego ich osiągnięcia.
3. Pamiętaj, że ludzie pracują dla ludzi, a nie dla firm.
Rzadko zdarza się, że firma może z powodzeniem działać i rozwijać się bez utalentowanych ludzi. W rzeczywistości warto często mówić o tym, że pracownicy są jedynym aktywem, który firma posiada do sprzedania i zawsze należy szukać sposobów na poprawę kultury, korzyści i powodów, dla których pracownicy chcieliby pracować dla Twojej firmy. Wiele firm zapomina, że prawdziwa lojalność przychodzi, gdy pracownicy wierzą, że organizacja i jej zespół kierowniczy troszczą się o nich osobiście i zawodowo. Ostatecznie skutkuje to długotrwałymi związkami z pracownikami, co ma bardzo realny i bezpośredni wpływ na rozwój firmy.
4. Dobre prowadzenie biznesu jest inne niż bycie dobrym w handlu lub zawodzie.
To, że ktoś jest dobry w PR, nie oznacza to, że będzie dobry w prowadzeniu agencji PR. To samo dotyczy każdego zawodu. Rozwijanie sukcesu w biznesie polega na posiadaniu dobrego umysłu biznesowego, połączonego z silnym zestawem umiejętności w danej dziedzinie wiedzy. Za kulisami biznesu – takie jak proces, zarządzanie ludźmi, fakturowanie i operacje – mają kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesowego. Można niestety zobaczyć zbyt wielu bardzo inteligentnych ludzi, którzy zakładają działalność tylko po to, by ostatecznie ponieść porażkę, ponieważ nie patrzyli na swój biznes przez pryzmat sukcesu operacyjnego, a zamiast tego skupiali się wyłącznie na byciu dobrym w swoim zawodzie.