4 problemy, które mogą doprowadzić do upadku Twojego biznesu!

4 problemy, które mogą doprowadzić do upadku Twojego biznesu!

25 maja 2019 0 By Redakcja

Czy utknąłeś ze swoim biznesem? Zastanawiasz się, co może to powodować? Ludzie w dzisiejszych czasach tak często czują się na wyrost komfortowo i przestają się starać, a potem dziwią się, że ich biznes umiera powoli, śmiercią naturalną.

Jeśli nie chcesz być jedną z tych osób – tutaj masz kilka kroków, które pomogą Ci się na nowo zmotywować i sprawią, że ponownie osiągniesz swoje cele biznesowe i nie tylko.

Problem #1 Brak wizji

Zanim rozpocząłeś swoją działalność, był to tylko pomysł, myśl w twojej głowie, która wydawała się niemożliwa. Gdy poświęcałeś temu czas i wysiłek był o to w zasięgu ręki, a teraz co? Co dalej? Dotarłeś tam, gdzie chciałeś, a teraz nie wiesz dokąd pójść. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ chociaż osiągnąłeś swoją wizję, nie oznacza to, że nie możesz wymyślić więcej.

Wiele firm przestaje się rozwijać, ponieważ ludzie, którzy je prowadzą, nie wiedzą, co robić, gdy osiągną swoje cele. Zamiast być szczęśliwym, że osiągnąłeś swój cel, ustaw nowe. Myśl intensywniej, dopóki Twoja firma nie osiągnie poziomu, w którym czujesz się na tyle komfortowo, iż czujesz że nie da się zrobić ani trochę więcej.

Problem #2 Brak sensu i powodów

Czy pamiętasz, dlaczego założyłeś swoją firmę? Jeśli nie, jak myślisz, jak możesz utrzymać swoją firmę w biznesie? Zacznij od zastanowienia się, kiedy po raz pierwszy założyłeś firmę i spróbuj zapamiętać, dlaczego chciałeś zacząć. Teraz, gdy masz pierwotne powody założenia firmy, sprawdź, ile z nich spełniłeś i nad iloma jeszcze możesz pracować.

Teraz pomyśl o wszystkim, co dała ci Twoja firma, co chcesz, aby Twoja firma mogła Ci jeszcze dać? Czy chcesz, aby Twoja firma zarabiała pieniądze, zmieniała świat lub zmieniała Ciebie? Cokolwiek chcesz, aby Twoja firma zrobiła, o ile masz powód, by utrzymać swoją firmę – zrobisz to!

Problem #3 Brak odpowiedzialności

Czy masz mnóstwo dobrych pomysłów, ale nigdy nie udało Ci się ich spełnić? Być może nie jesteś pociągnięty do odpowiedzialności! Musisz śledzić to, co mówisz. Jeśli ciągle mówisz, że zamierzasz rozszerzyć swoją działalność, sieć, a nawet coś tak małego, jak zorganizowanie lunchu dla pracowników utyka na etapie słów – nikt nie będzie ufał temu, co mówisz. Jeśli ludzie nie mogą ufać Twojemu słowu, jak mogą zaufać Twojej firmie? Zacznij więc od tego, by brać odpowiedzialność za swoje słowa.

Problem #4 Niskie standardy

Ludzie mogą mieć niskie standardy prawie we wszystkim – jeśli chodzi o miejsca do życia, relacje, a nawet biznes. Jeśli nie możesz utrzymać produktu, obsługi klienta i reputacji na określonym poziomie, ludzie nie będą chcieli z Tobą współpracować ani kupować Twoich produktów. Dlaczego chciałbyś gdzieś iść lub pracować z kimś, kto nie trzyma się standardu, który odzwierciedla jego etykę pracy?

Niskie standardy mogą być również oznaką braku wizji. Kiedy nie możesz sobie wyobrazić, jak ma wyglądać Twoja firma, jak możesz utrzymać wyższy standard? Możemy więc utrzymać wyższy standard, wiedząc, jaki jest nasz cekl i uświadamiając sobie, ile inwestujemy w produkt lub klienta.