Marketing szeptany – wysokie wyniki, niskim kosztem

Marketing szeptany – wysokie wyniki, niskim kosztem

30 kwietnia 2021 0 By Redakcja

Jeszcze dwie dekady temu tak zwana „poczta pantoflowa” była wyznacznikiem jakości usług i produktów. Dzisiaj klienci kupujący przeróżne towary również lubią polegać na rekomendacjach od innych osób, jednak przybrały one nieco inny wymiar. Obecnie drogą dystrybucji informacji o tym, co warto kupić, a czego nie, jest internet. Polecenia od innych użytkowników internetu na większą skalę sprawiają, że producentom ufa się bardziej, a produkty sprzedają się lepiej. Marketingowcy właśnie w tym sposobie poleceń odnaleźli jeden z lepszych pomysłów na reklamę. Nazwali go marketingiem szeptanym.

Czym jest marketing szeptany i dlaczego warto na niego postawić?

Marketing szeptany, nazywany z angielskiego buzz marketingiem, to jedna z najpopularniejszych opcji reklamowych stosowanych w internecie. Ten status przysługuje „szeptance” dlatego, że jej koszty zwykle są niskie, za to skuteczność w dotarciu do odbiorców okazuje się nieproporcjonalnie wyższa. Kluczem jest zbudowanie społeczności. Dlaczego?

W marketingu szeptanym chodzi o to, by społeczność internetowa – najlepiej zgromadzona wokół zagadnienia, z którym wiąże się produkt, jaki chcemy zareklamować – rozmawiała o produkcie. Dlatego też popularnym kanałem komunikacji w praktyce reklamowej są tutaj wszelkiego rodzaju fora i grupy dyskusyjne, także w mediach społecznościowych. Komentarze i opinie w internecie stały się znaczącym elementem pozwalającym dotrzeć z informacją do naprawdę wielu osób.

Skuteczna strategia marketingu szeptanego

Pssst… Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu szeptanym, zajrzyj na https://adnext.pl. Z artykułów dostępnych na stronie internetowej, dowiesz się, jak właściwie poprowadzić szeptaną kampanię, by wyglądała realistycznie i przynosiła korzyści.