Mała firma a duże możliwości reklamy w social media
1 lipca 2019Jako właściciel małej firmy nieustannie szukasz nowych sposobów, aby marka Twojej firmy znalazła się na widoku dla potencjalnych klientów. Jeśli jeszcze tego nie robisz, korzystanie z mediów społecznościowych w biznesie to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z obecnymi klientami i przyciągnięcie nowych.
Małe strategie marketingowe w mediach społecznościowych mają przewagę nad dużymi firmami. Czemu? Skuteczność mediów społecznościowych sprowadza się do zaangażowania. Jeśli firma nie współpracuje z klientami, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie odniesie sukcesu w marketingu w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe dla małych firm
Interakcja z konsumentami w mediach społecznościowych jest ważną strategią marketingową dla małych firm.
Korzystanie z mediów społecznościowych pomaga:
-
budować świadomość marki
-
powiększać bazę klientów
-
nawiązywać kontakty z obecnymi klientami
Marketing za pośrednictwem mediów społecznościowych jest łatwy dla właścicieli małych firm, o ile aktywnie publikujesz na stronach mediów społecznościowych. Niektóre popularne serwisy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i Pinterest. Aby skutecznie korzystać z mediów społecznościowych w firmie, ustal harmonogram regularnych kontaktów z obserwującymi.
Dlaczego małe firmy mają przewagę marketingową w mediach społecznościowych?
Sukces mediów społecznościowych nie zależy od liczby obserwujących firmę. Zamiast tego zależy to od zaangażowania klienta.
Oto kilka powodów, dla których małe firmy mogą odnieść większy sukces w mediach społecznościowych niż duże firmy:
Małe firmy koncentrują się na społeczności i indywidualności
Istnieje wiele różnic między dużymi i małymi firmami, takimi jak struktura prawna, liczba pracowników i przychody. Ale drobiazgowe aspekty firmy nie są jedynymi różnicami między dużymi i małymi firmami.
Małe firmy wydają się być bardziej skupione na społeczności i indywidualności. Wiele małych firm decyduje się na silne zaangażowanie w swoje społeczności, co prowadzi do kontaktu z klientami. Cieszą się także korzyściami płynącymi z dołączenia do izby handlowej w swojej społeczności, łącząc się, a czasem współpracując przy kampaniach marketingowych z innymi lokalnymi firmami.
Korzystając z mediów społecznościowych, małe firmy mogą łączyć się ze swoimi klientami online. Małe firmy częściej reagują na klientów niż duże. Jako mała firma z łatwością radzisz sobie z napływem komentarzy od klientów, więc pamiętaj, aby szybko odpowiedzieć.
Media społecznościowe to świetny sposób na rozmawianie o produktach lub usługach. Aby zwiększyć zaangażowanie klientów, poproś klientów o publikowanie zdjęć w mediach społecznościowych z produktem firmy. Oraz mile widziane recenzje, pytania, komentarze i obawy konsumentów.
Jako właściciel małej firmy możesz łatwo nawiązywać kontakty z osobami w mediach społecznościowych. Obecni i potencjalni klienci będą mieli więcej szacunku i uznania dla firmy, która zapewnia terminowe odpowiedzi. Jak widzisz – możesz mieć dużą przewagę!