Czy skuteczna promocja w Spotify jest możliwa?
24 maja 2021Dzięki serwisom streamingowymi młodzi artyści są w stanie łatwiej i szybciej dotrzeć do nowych odbiorców niż artyści rozpoczynający kariery kilka, kilkanaście lat temu. Dobrym na to przykładem platforma Spotify, która oddaje swoim użytkownikom wiele narzędzi ułatwiających odkrywanie nieznanej im dotąd twórczości.
Na tym wszystkim korzystają również muzycy. Mamy tu jednak do czynienia z pewnym paradoksem. Jak się bowiem okazuje, powszechny dostęp do tego typu serwisów streamingowych, a także łatwość publikacji utworów z jednej strony zwiększa szanse na zaistnienie, a z drugiej proces ten w pewien sposób utrudnia. Dlaczego? Ponieważ w grę wchodzi ogromna konkurencja, z którą nie każdy jest w stanie sobie poradzić. Nie da się ukryć, że zbudowanie wokół siebie pokaźnej grupy lojalnych odbiorców jest znacznie trudniejsze, niż może się wydawać.
Jak znaleźć się na playlistach Spotify?
Serwis od pewnego czasu zapewnia twórcom dostęp do rozbudowanych narzędzi, takich jak chociażby Spotify for Artists, dzięki którym są oni w stanie skuteczniej zarządzać swoją obecnością na platformie. Związane jest to między innymi z możliwością przedstawiania przydatnych informacji na temat własnej muzyki, jak również promocją utworów, które mają szansę dotrzeć do szerszej widowni.
Cały czas trzeba jednak pamiętać o wspomnianej już wcześniej konkurencji w postaci innych zespołów i artystów. Muzycy chcący zaistnieć w serwisie powinni skupić się na właściwej dystrybucji swojej twórczości. Sposobem na zaznaczenie swojej obecności jest pojawianie się na popularnych playlistach.
Jak to zrobić? Jeśli nie potrafimy wykorzystać udostępnianych nam narzędzi, najlepszym rozwiązaniem okaże się współpraca z profesjonalistami. Gdzie ich szukać? Na przykład w agregatorach treści cyfrowych. Tego typu podmioty pomagają zarówno młodym, jak i nieco bardziej doświadczonym muzykom, którym zależy na zaznaczeniu swojej obecności w sieci. Wśród realizowanych usług znajduje się też promocja w Spotify.
Polega ona na dystrybucji treści, jak również ich odpowiedniego pozycjonowania. Dzięki temu poszczególne utwory i całe albumy docierają do znacznie większej grupy odbiorców. Także poprzez wspomniane playlisty.
To oczywiście nie koniec. Agregatory prowadzą działania o charakterze kompleksowym. Wszystko po to, aby pomóc swoim klientom promocji. Czy zatem warto zdecydować się na tak rozumianą współpracę? Jak najbardziej! Może ona przynieść więcej korzyści, niż się wydaje.24