Blog firmowy – jaką daje Ci szansę w rozwoju firmy?
18 maja 2021Wielu osobom prowadzenie bloga wydaje się jedynie sposobem na spędzanie wolnego czasu czy dzielenie się swoim hobby i pasjami z innymi użytkownikami sieci. Okazuje się jednak, że blog może być nie tylko dobrym pomysłem na biznes, ale również wsparciem dla biznesu w różnych branżach. Wystarczy, że na stronie firmowej stworzymy sekcję z blogiem, a liczba użytkowników może w krótkim czasie znacznie się zwiększyć.
Prowadzenie bloga firmowego to dobre rozwiązanie dla firmy w każdej branży, w której ważna jest wiedza, doświadczenie i umiejętności. Na blogu firmy można bowiem umieszczać specjalistyczne artykuły w konkretnym temacie poparte wiedzą ekspercką. Takie treści są bardzo często poszukiwane przez użytkowników sieci. Co więcej, na bloga często trafiają osoby, które początkowo zupełnie nie są zainteresowane ofertą firmy. Zdarza się, że chcą poszerzyć wiedzę w konkretnym temacie, przeglądają różne treści na blogu, a dopiero później wykluwają się w nich potrzeby zakupowe. Blog może więc w sposób pośredni przyczynić się do zwiększenia sprzedaży produktów czy zainteresowania usługami oferowanymi przez firmę.
Przydatna opcja przy pozycjonowaniu
Blog firmowy może być również bardzo przydatną opcją przy pozycjonowaniu całej strony internetowej. Jest to miejsce, w którym możemy sobie pozwolić na zamieszczanie dużych ilości treści – powinny być one odpowiednio wysycone słowami kluczowymi, profesjonalnie napisane, pełne ciekawych odnośników. Jeśli blog będzie interesujący, osoby, które na niego trafią mogą dzielić się konkretnymi artykułami w różnych miejscach sieci za pomocą linkowania. Dzięki temu możemy uzyskać ruch z różnych miejsc w sieci, który będzie całkowicie organiczny, a przy tym bezpłatny dla firmy. Krótko mówiąc – im ciekawszy blog, tym chętniej będzie czytany, polecany czy linkowany w różnych miejscach sieci. Jeśli chcemy prowadzić bloga firmowego, koniecznie trzeba pamiętać o tym by wszystkie treści były w stu procentach unikalne. Wszelkie powielanie czy kopiowanie z innych miejsc internetu jest niedopuszczalne – strona, na której znajdują się skopiowane treści może bowiem bardzo nisko spaść w wyszukiwarkach i stać się całkowicie niewidoczna.
Kto stworzy dobrego bloga firmowego?
Tworzenie bloga firmowego, podobnie jak wykonanie całej strony internetowej, warto zlecić profesjonalistom, którzy mają wiedzę i doświadczenie. Fachowe tworzenie stron www wordpress wymaga konkretnych umiejętności, bycia na bieżąco ze wszystkimi nowoczesnymi narzędziami, a także indywidualnego podejścia do każdego klienta. Choć profesjonalne usługi bywają dosyć kosztowne, z pewnością są lepszym rozwiązaniem niż samodzielne tworzenie blogów na gotowych szablonach. Pamiętajmy, że strona www i wszystko, co się na niej znajduje, pełni całe mnóstwo funkcji, włącznie z funkcją budowania pozytywnego wizerunku marki. Na takich kwestiach nie warto oszczędzać.