Dress code dla restauracji – zasady, wytyczne, korzyści
7 czerwca 2021Większość firm wprowadza zasady dotyczące ubioru, aby stworzyć standard ubioru dla swoich pracowników. W branży gastronomicznej zasady dotyczące ubioru są istotną częścią brandingu restauracji, bezpieczeństwa żywności i higieny w miejscu pracy. Zapewniając przejrzystą politykę dotyczącą ubioru, pomagasz swoim pracownikom zrozumieć Twoje oczekiwania i uniknąć potencjalnych pomyłek przy wyborze stroju do pracy.
Zasady dotyczące ubioru wyznaczają standardy dla Twoich pracowników, a także dają Ci prawo do ich egzekwowania w razie potrzeby. Rozważ te wskazówki dotyczące tworzenia, wdrażania i egzekwowania skutecznego ubioru w Twojej firmie.
Co to są zasady dotyczące ubioru?
Zasady dotyczące ubioru pracowników to pisemny przewodnik, który określa zasady firmy w odniesieniu do odzieży, mundurów, pielęgnacji i ogólnego wyglądu pracowników. Zasady ubioru restauracji powinny być zawarte w podręczniku pracownika i przejrzane ze wszystkimi nowymi członkami personelu.
Korzyści jakie daje dress code restauracji
Zasady dotyczące ubioru w restauracjach oferują szereg korzyści pracodawcom i pracownikom. Co najważniejsze, dress code pomaga Twoim pracownikom wybrać odpowiedni strój do pracy, dzięki czemu możesz skupić się na innych ważnych zadaniach. Ale oprócz tego standard ubioru również pomoże w tych obszarach:
Pierwsze wrażenia dla gości — czyste, dobrze dopasowane stroje i dobra higiena osobista sprawiają, że personel wydaje się profesjonalny dla gości.
Identyfikacja — dress code ułatwia identyfikację członków personelu dla gości i innych pracowników.
Branding restauracji — możesz ulepszyć branding swojej restauracji, rozszerzając go na stroje personelu. Odzież kelnerską i fartuchy można dostosować za pomocą nazwy i logo Twojej restauracji.
Morale zespołu – stroje powinny wzbudzać wśród pracowników poczucie dumy, autorytetu i koleżeństwa.
Bezpieczeństwo – dress code nie jest konieczny do samej regulacji wyglądu. Wszakże – antypoślizgowe buty zapobiegają potknięciom, a bluzy gastronomiczne i spodnie szefa kuchni mogą zapobiegać poparzeniom.
Jak napisać zasady dotyczące ubioru?
Pomaga podzielić swój dress code na łatwe do odczytania sekcje. Uwzględnij następujące informacje w swoich pisemnych zasadach dotyczących ubioru.
Cel ubioru — krótkie oświadczenie, które odnosi się do znaczenia ubioru, pomaga pracownikom zrozumieć jego cel.
Cel zasad dotyczących ubioru — Wymień wszystkie stanowiska pracowników, które muszą przestrzegać zasad ubioru, w tym stanowiska zaplecza, restauracji i kierownictwa.
Wytyczne dotyczące ubioru — to jest treść Twojej polityki dotyczącej ubioru. Przedstaw wszystkie aspekty ubioru pracownika restauracji, od pielęgnacji osobistej po higienę ciała.
Potwierdzenie pracownika — poproś wszystkich nowych pracowników o podpis, aby pokazać, że przeczytali i rozumieją zasady dotyczące ubioru.
Uwaga: przed wprowadzeniem oficjalnego ubioru skonsultuj się z radą prawną, aby upewnić się, że przestrzegasz wszystkich przepisów. Twój prawnik powinien również zapoznać się z kodeksem ubioru.