Czym jest widget na Twojej stronie i w czym Ci pomoże?
3 grudnia 2020Jak komunikować się z klientem, aby zachęcić go do skorzystania usług czy zakupu produktów? Warto między innymi zapewnić mu różne możliwości komunikacji, dzięki czemu wybierze takie rozwiązanie, które będzie dla niego najlepszą opcją. Dobrze jest zadbać o to już na etapie projektowania i wykonywania strony internetowej. To właśnie w wirtualnej przestrzeni klienci najczęściej szukają bowiem interesujących ich usług.
Na stronie internetowej do niedawna firmy umieszczały wyłącznie takie dane kontaktowe, jak numer telefonu, adres stacjonarny czy mailowy. Jeśli klient chciał zdobyć informacje na temat usługi, musiał sięgnąć po telefon bądź też napisać wiadomość. Jakość takiej komunikacji bywała różna. Szczególnie na odpowiedzi mailowe trzeba było sporo czekać. Kontakt telefoniczny również nie był idealny – trzeba było przepisywać numer ze strony do telefonu, co wydłużało cały proces. Obecnie jednak strony internetowe projektowane są tak, aby klienci mogli bezpośrednio z nich kontaktować się z doradcami czy konsultantami firmy.
Natychmiastowa komunikacja z firmą
Jedną z opcji, które warto mieć na stronie internetowej, jest widget, czyli małe okienko, na które klient może kliknąć i już jest przekierowywany do kontaktu z obsługa klienta. Najczęściej widgety są umieszczane w bardzo widocznych miejscach, wyróżniają się kolorystycznie i wizualnie, co sprawia, że trudno je przeoczyć i faktycznie można z nich skorzystać od razu po ich dostrzeżeniu. Klient, który od razu z poziomu strony internetowej zadzwoni do konsultanta, z pewnością jest klientem zainteresowanym produktami czy usługami. Warto więc kuć żelazo póki gorące i zadbać o taką formę komunikacji i rozmowy, aby jak najbardziej zachęcić do skorzystania z produktów firmy. Im szybciej klient podejmie decyzję zakupową, tym lepiej. Dlatego też na infoliniach i w biurach obsługi klienta powinny pracować doświadczone i wyszkolone osoby, które wiedzą, jak budować relacje z klientem.
Rozwiązania, które się sprawdzają
Rozbudowane wirtualne call center to idealna opcja dla każdej firmy, której zależy na sprawnej, profesjonalnej obsłudze klienta. Warto w nie zainwestować, jeśli chcemy usprawnić pracę, przepływ informacji, gromadzenie danych oraz realizowanie wszystkich form kontaktu. Dzięki call center można znacznie skrócić czas oczekiwania na rozmowę, czas jej trwania, a także obsługę po zakończeniu rozmowy. W wirtualnych call center konsultanci mają wyświetlane informacje o klientach, dzięki czemu łatwiej jest im dostosować swoje działania do ich indywidualnych potrzeb. A sprawna i szybka obsługa sprawia, że klient jest zadowolony z informacji i przyjaznej polityki firmy, a co za tym idzie – staje się stałym klientem na dłużej. Inwestowanie w nowe technologie z pewnością przekłada się więc na lepsze prosperowanie całego przedsiębiorstwa. Oczywiście, pod warunkiem, że firma wybiera sprawdzone i solidne oprogramowanie, pochodzące od dobrych usługodawców.