Wydruki wielkoformatowe – jakie hasła przyciągają uwagę?
5 maja 2020Wydruki wielkoformatowe należą do reklamy tradycyjnej, drukowanej, która doskonale radzi sobie pomimo skupienia działań reklamowych w sieci. Wydruki są niezbędne zarówno do billboardów, jak i plakatów, folderów, stojaków reklamowych czy banerów. Nie ma więc obawy, że tego rodzaju reklama w najbliższym czasie straci rację bytu.
Aby wydruki wielkoformatowe były skuteczne, muszą być nie tylko właściwie wykonane, ale również odpowiednio zaprojektowane. Bardzo ważna jest forma i treść takiego wydruku, gdyż to właśnie one zapadają w pamięć, przyciągają odbiorców, zachęcają do skorzystania z usługi czy też budują pozytywny wizerunek marki w przestrzeni publicznej. Zanim duży plakat pójdzie do druku, musi być dopracowany pod względem wizualnym i treściowym. Warto więc już na etapie projektu pomyśleć nad chwytliwym hasłem reklamowym.
Hasła, które przyciągają uwagę
Hasła reklamowe, choć zwykle są krótkie i chwytliwe, należą do najtrudniejszych elementów przy tworzeniu plakatów i innych dużych banerów. Musza w kilku słowach zamknąć ogromny potencjał danej marki, przyciągnąć wzrok, sprawić, aby odbiorca wykonał odpowiedni ruch, reakcję czy proces myślowy. W haśle reklamowym każde słowo ma znaczenie i jest niezbędne dla prawidłowego przekazu. Świetnie sprawdzają się hasła rymowane lub zawierające ciekawą grę słów i skojarzeń. Takie hasła są automatycznie lepiej zapamiętywane niż te, które są dużo prostsze i nie zawierają ciekawego skojarzenia. Bardzo dobrze kojarzą się również hasła reklamowe, które są tworzone dla konkretnej marki i wykorzystywane w każdej formie przekazu reklamowego. Mogą to być dwa, trzy słowa, ale konkretne – te, które automatycznie kojarzą się z daną firmą. W najlepszych kampaniach wystarczy na plakacie umieścić samo hasło, a odbiorcy od razu będą wiedzieli, jaka marka jest właśnie reklamowana czy prezentowana.
Warto korzystać z profesjonalnych agencji
W procesie tworzenia wielkoformatowych wydruków bardzo ważna jest koncepcja, pomysł i kreacja. Nie można jednak zapominać także o formie, która w przypadku reklamy zewnętrznej ma kluczowe znaczenie dla trwałości całej reklamy. Litery blokowe 3D, szyldy, neony, kasetony reklamowe, banery czy billboardy znajdują się w przestrzeni miejskiej, najczęściej na świeżym powietrzu. Są na co dzień narażone na działanie wody deszczowej, słońca, wiatru, a także na uszkodzenia mechaniczne. Wszystkie wydruki, które mają posłużyć jako reklama zewnętrzna musza być realizowane na odpowiednio dobranym materiale, który będzie odporny, trwały, wytrzymały i długowieczny. Chodzi bowiem o to, aby reklama przez długi czas prezentowała się tak samo dobrze jak w momencie jej zainstalowania. Reklamy=, które są podarte czy wyblakłe prezentują się wyjątkowo kiepsko i raczej nie przyczyniają się do zwiększenia liczby klientów czy poprawienia wizerunku danej marki.
Pomocny artykuł, szukałem informacji na ten temat właśnie