Jak przebiega proces tworzenia nazwy firmy?

Jak przebiega proces tworzenia nazwy firmy?

1 sierpnia 2021 0 By Redakcja

Markę buduje się latami. To proces bardzo wymagający, ale gdy nazwa firmy dobrze się kojarzy, nie sposób ocenić, jak wielką ma to wartość dla dalszych sukcesów biznesowych. Wszystko jednak zaczyna się od stworzenia nazwy – jak ten proces przebiega?

Zgodność nazwy z ofertą

Nowa firma musi się jakoś przedstawić klientom. Jej nazwa powinna być krótka, łatwa do przeczytania i zapamiętania, ale jednocześnie w tej nazwie musi być zawarte wszystko, co przedsiębiorca chciałby przekazać klientom. Dużym błędem są nazwy brzmiące ciekawie, ale kompletnie niepasujące do profilu działalności firmy, bo jest spore ryzyko, że podczas wyszukiwania ofert zostanie ona zupełnie pominięta.

Proste nazwy zwykle są najlepsze, ale prostota nie musi oznaczać nudy – dobra nazwa wykorzystuje grę słów, pozytywne skojarzenia, zaskakujące „błędy” w pisowni. Są jednak branże, w których klienci oczekują raczej tradycji niż niekonwencjonalnych rozwiązań, i to również należy uwzględnić.

Kwestie legalne

Wymyślenie nazwy nie jest łatwym zadaniem, dlatego często się to zleca wyspecjalizowanej firmie. Tworzenie nazw na https://sofista.com.pl/naming-tworzenie-nazw-firm/ jest o tyle wygodnym rozwiązaniem, że od razu klient może liczyć na załatwienie wszystkich formalności związanych z wprowadzeniem nowego znaku towarowego.

wyświetlacze przemysłoweFirma zajmująca się namingiem sprawdza, czy wymyślona nazwa nie jest już przez kogoś używana. Dba też o to, by oznaczenie przedsiębiorstwa nie wprowadzało klientów w błąd i było zgodne z obowiązującymi przepisami, na przykład w kwestii wykorzystywania godła państwowego czy podawania składników.

Jak dotrzeć z nazwą do szerokiego grona nabywców?

Nazwa jest ważna, ale to dopiero początek. Ważna jest jeszcze odpowiednia reklama. Wybierając kompleksowe usługi, jakie oferuje Sofista: https://sofista.com.pl/copywriting/, można od razu liczyć na profesjonalnie stworzone treści reklamowe, artykuły na strony www oraz pełną obsługę mediów społecznościowych.

 

Właśnie internet jest bardzo ważną częścią kampanii marketingowej, ponieważ to w sieci coraz więcej osób szuka informacji oraz ofert towarów i usług. Dzięki tekstom pisanym przez copywriterów przekaz trafia dokładnie do grupy docelowej, spełniając jej potrzeby i wzbudzając oczekiwane zainteresowanie.